شروع
نوشته شده توسط : mosafer

مستی نه از پیاله نه از خم شروع شد
از جادة سه‌شنبه شب قم شروع شد

آیینه خیره شد به من و من به‌ آیینه
آن قدر خیره شد که تبسم شروع شد

خورشید ذره‌بین به تماشای من گرفت
آنگاه آتش از دل هیزم شروع شد

وقتی نسیم آه من از شیشه‌ها گذشت
بی‌تابی مزارع گندم شروع شد

موج عذاب یا شب گرداب؟! هیچ یک
دریا دلش گرفت و تلاطم شروع شد

از فال دست خود چه بگویم که ماجرا
از ربنای رکعت دوم شروع شد

در سجده توبه کردم و پایان گرفت کار

تا گفتم السلام علیکم ... شروع شد


شروع تربیت نه از کارایی ماست بلکه گاهی ما مزاحم تربیت دیگرانیم. بقول آیت الله بهاءالدینی : شما مانع تربیت کوکان نشوید آنها با فطرت پاک خود رشد خواهند کرد.

در بحث تربیت کودک یه قولایی داده بودیم . هنوز پیگیریم ولی تا اون موقع مطالبی رو رو وب میذاریم.

کودک در هفت سال اول بشدت الگو پذیره پس 7 ستال اساسی مراقبت که کجا و با کیا رفت و آمد داریم. کافیه همین نکته رو مراعات کنیم که اطرافیان رو سالم بچینیم کلی کارمون راحت تر میشه. درسته کمی سختی داره ولی باید خیار رو از سمت تلخش خورد. آینده خیلی راحت تر میشیم.ولی ما با امر .و نهی های بیجا کار رو خراب میکنیم.

 7 سال اول جای امر و نهی نیست و با روشهای دیگه باید کودک را آموزش داد .

اما اون روشها چیه؟





:: برچسب‌ها: مسافر , دیدار , 1404 , سبز , دانلود مهربانی , 2مگابایت احترام , , مسافر777 , مسافر 1404 , mosafer777 ,
:: بازدید از این مطلب : 876
|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: